Løping

Oslo Løpsfestival #5

Nøklevann rundt.


Navnet på 5. løp i Oslo Løpsfestival var «Rudstadsaga», men var egentlig Nøklevann rundt, med start og målgang ved Rudstadsaga.

Uansett – jeg gruet meg litt til dette løpet da det var lengre enn hva jeg har løpt på lenge (les: år). Ruta var ca. 9 km lang. 😬

Min PT og jeg skulle egentlig løpe sammen, men så fikk vi det ikke til denne gangen dessverre. Heldigvis løp han dagen før meg, og sendte meg sin «Race Report». Men selv med denne rapporten friskt i minnet klarte jeg selvsagt å rote meg bort et par steder… 🤷🏻‍♀️


Jeg tok med meg fint selskap på løpeturen – min herlige hund Gaia. Det blir gjerne da noen naturlige pauser – «nature calls» 💩… – og besøk i vann 🌊🚰 for avkjøling og drikking.

Vi tok også en kjapp pause ved Sarabråten ruiner.

Det ble en tøffere tur enn hva jeg trodd (selv med de naturlige pausene…) – mye kanskje fordi jeg hadde trent styrke dagen før, og syra kom i låra veldig tidlig… Det ble med andre ord mye gåing, spesielt i oppoverbakkene. 🫠

Løping langs Nøklevann.

Når man løper etter GPS/Navigasjon på klokka ser man ikke hvor langt man har løpt, eller hvor mye man har igjen av ruten. I hvert fall vet ikke jeg hvordan man får det til på min klokke… 🧭⏱️

Uansett – dette kan være både demotiverende og motiverende. Når regnet begynte å styrte ned ante jeg derfor ikke hvor langt vi hadde løpt eller hvor langt vi hadde igjen. Heldigvis var vi ved et sted som tydeligvis kalles «Korketrekkeren» (fant jeg ut på Google maps i etterkant…), antagelig pga. den serpentinlignende veien. Her fantes en liten bro som vi kunne stoppe under, slik at vi fikk litt ly for regnet. Gaia fikk på seg dekkenet sitt, og så løp vi videre. 💦

Det viste seg at vi hadde kommet litt over halvveis. Regnet pøste på så jeg ble ganske våt… Men plutselig møtte jeg flere med Oslo Løpsfestival sitt startnr og tenkte at nå kan det ikke være langt igjen. Og det var det ikke – en god nedoverbakke så var vi i mål ved Rustadsaga! 🏁

Og som på bestilling sluttet det å regne! ❤️


Siste nytt
til innboksen din!


1 tanke om “Oslo Løpsfestival #5”

Legg igjen en kommentar