Aktivitet og trening

SATS challenges #2

(S)CORE!


I mitt forrige innlegg om SATS Challenge skrev jeg litt om yoga-utfordringen. Her forteller jeg nærmere om deres core-utfordring.

SATS Core Challenge

Også denne utfordringen gikk over 10 dager, akkurat som yoga-utfordringen. Med kontorjobbing blir det mye stillesitting, og jeg har aldri vært særlig flink til å sitte riktig. Jeg tenkte denne utfordring ville vare bra for meg for å styrke kjernemuskulaturen og komme inn i en god rutine.

Hver økt varte i ca. 10 minutter, og inneholdt stort sett kjente, men også noen for meg ukjente, øvelser. I forskjellige varianter. Noen av øktene ble lagt opp med blokker på 2-3 øvelser som kjøres 2-3 ganger. Noen var lagt opp mere som intervaller, og det har vært en miks av statiske og dynamiske øvelser.

Øvelsene har blant annet vært:

  • Lav planke
  • Sideplanke
  • Mountain climber
  • Båten
  • Rygghev
  • Sit-ups
  • Burpee

Nå har jeg vært igjennom 2 utfordringer med SATS og kjenner at det å starte dagen med en kort og effektiv økt – enten det er noen styrkeøvelser eller yogaøvelser – er skikkelig digg!

Jeg skal nå prøve å holde dette vedlike og få dette inn som daglige rutine. Så får vi se om jeg klarer å få det til…


Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s