Hus, hjem og hage

Jordbærfruen

Kjært barn har mange navn.


Byråkratfruen gjør mange ting hun ikke kan om dagen. I hvert fall når det gjelder hagearbeid! 🫣

Etter at jeg for leden fikk noen jordbærplanter av en venninne, kan jeg nå ikke bare kalle meg «Hagefruen», men også «Jordbærfruen». Kjært barn har som kjent mange navn…

Anyway. Igjen måtte jeg klø meg i hodet for å få dette til. Min gode venninne ga meg noen tips, og selveste byråkraten hadde også noen gode råd å komme med.

Så da var det bare å sette i gang… 👩🏻‍🌾


Jeg valgte å gå for å plante de i store krukker. De kommer da litt høyere opp fra marken, og bort fra snegler og mark (håper jeg).

Lekakuler i bunn for litt luft, plantejord, litt gjødselkuler og så jordbærplantene. To planter i to av krukkene og tre planter i den større krukken. Og til sist litt ekstra plantejord rundt for å dekke til litt. Avsluttet med vann, selvsagt.

Blir veldig spennende å se om det blir noen jordbær her! 🍓


Etter at jordbærplantene var godt planta følte jeg at jeg var så godt i gang med hagearbeidet at jeg luket vekk litt løvetann, skvallerkål og litt annet ugress.

Og – jeg fikk hengt opp en knæsj ceriserosa engelsk pelargon ved entreen, og satt nye blomster – en minivariant av min favorittblomst gerbera – i krukkene på utemøblene. 🌺

Klar for vår og sommer!

Vel, sikkert veldig mye mere å gjøre, men er veldig stolt av det jeg har fått til! 😇

Og nå blomstrer markjordbærene også! 🍓


Siste nytt
til innboksen din!


Legg igjen en kommentar